Klachtenregeling

Als leerling, ouder of schoolmedewerker kunt u ontevreden zijn over bepaalde zaken of gedragingen op school. We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. Spreek daarom bij ontevredenheid vooral de leraar en de schoolleiding aan. Komt u er niet uit met de betrokkenen? Is de klacht naar uw mening niet naar behoren opgelost? Of durft u niet zelf met de betrokkenen in gesprek te gaan? Dan kunt u een beroep doen op de ondersteuning van de interne vertrouwenspersoon op school.

Hier hebben we de volgende afspraken over gemaakt:

  • Wanneer er sprake is van een irritatie of een andere vorm van ongenoegen over de gang van zaken rond uw kind, dan kunt u dat in eerste instantie altijd met de groepsleraar of de mentor van uw kind bespreken.
  • Heeft u het idee dat u hier geen bevredigend antwoord heeft gekregen of dat het probleem niet is opgelost, dan is de schooldirecteur de eerst aangewezene om hierover met u in gesprek te treden.
  • Levert ook dit niet het gewenste resultaat op, dan kunt u zich wenden tot het college van bestuur van De Onderwijsspecialisten: T 026 - 353 74 80.
  • Bij klachten van algemene aard waar u niet met de school uitkomt kunt u zich wenden tot de Landelijke Klachtencommissie: T 030 - 280 95 90.